Дослідницький складник у графічному дизайні

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7948.1(13).2024.300892

Ключові слова:

графічний дизайн, практична діяльність дизайнера, дизайн-процес, дослідження, візуальна інформація

Анотація

Наукове осмислення роботи графічного дизайнера як дослідницького процесу є визначальним для розуміння сутності та значення дизайну. Дослідження відкривають глибинні принципи та методологію дизайнерської практики, що сприяє розвитку якості дизайну. Матеріал публікації спрямовано на сприяння підвищенню престижу дизайну, оскільки науково обґрунтоване розуміння важливості складної та різноманітної дизайнерської практики допомагає інтегрувати його в різні сфери суспільного життя.

Наукова новизна статті полягає у встановленні взаємозв’язку між графічним дизайном та методами наукового дослідження, що допомагає розширити розуміння процесів дизайну та підвищити якість професійних рішень у цій галузі. Розглядається застосування методів, які використовуються у професійній діяльності дизайнера, а також ті, які науковці задіюють для вивчення результатів дизайн-процесу, що сприяє розвитку знань та постійним інноваціям у цій сфері.

Мета статті полягає в дослідженні важливості взаємозв’язку між графічним дизайном та методами наукового дослідження. Відсутність систематизованого матеріалу з цієї теми підкреслює необхідність вивчення практичної діяльності графічного дизайнера.

У публікації здійснено розширений опис професійних видів діяльності графічних дизайнерів. Розглядаються дві моделі роботи. Розуміння та застосування цих моделей допомагає визначити роль дослідження в дизайні та підкреслити важливість методів роботи графічних дизайнерів для досягнення успішних результатів.

Далі у статті визначено типи досліджень, які дизайнери використовують на практиці. Встановлено зв’язок між графічним дизайном і методами наукових досліджень, окреслено проблеми та перспективи їхньої взаємодії та визначено значення дослідницької діяльності в роботі графічного дизайнера.

У висновках наголошується на важливості інтеграції різних дослідницьких методологій у графічний дизайн для покращення якості результатів та сприяння розвитку галузі. Прикладні дослідження можуть бути обмежені у наданні вичерпних аргументів на користь ефективності дизайну, тому важливо поєднувати їх з академічними дослідженнями. Інтеграція наукових методів у практику графічного дизайну сприяє розвитку галузі та забезпечує розробку якісних професійних рішень. Систематизований підхід як від дизайнерів, так і від науковців, є визначальним для успішної взаємодії між графічним дизайном і дослідженнями.

Біографія автора

Сергій Шашенко, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

Асистент

Посилання

Ambrose, G., & Aono-Billson, N. (2019). Osnovy. Hrafichnyi dyzain 01: Pidkhid i mova [Basics. Graphic Design 01: Approach and Language] (L. Baz, R. Dziuba, & T. Kryvoviaz, Trans.). ArtHuss [in Ukrainian].

Creative Practice. (2023, January 12). Doslidzhennia vakansii dyzaineriv ta frontend-rozrobnykiv [Research vacancies for designers and front-end developers]. CASES. https://cases.media/article/doslidzhennya-vakansii-dizaineriv-ta-frontend-rozrobnikiv [in Ukrainian].

Durrant, A. C., Vines, J., Wallace, J., & Yee, J. S. R. (2017). Research through design: Twenty-first century makers and materialities. Design Issues, 33(3), 3–10. https://doi.org/10.1162/DESI_a_00447 [in English].

Happy Monday. (n.d.). Skilky zarobliaiut spetsialisty zi sfery dyzainu? [How much do design specialists earn?]. Retrieved January 3, 2024, from https://happymonday.ua/specproject/skilky-zaroblyayut-dyzajnery-doslidzhennya-happy-monday [in Ukrainian].

Harland, R. G. (2020, August 11–14). Graphic design studies: What can it be? Following in Victor Margolin’s footsteps for possible answers. In S. Boess, M. Cheung, & R. Cain (Eds.), Proceedings of DRS2020 (pp. 586–600). Design Research Society. https://doi.org/10.21606/drs.2020.372 [in English].

Leonard, N., & Ambrose, G. (2019). Osnovy. Hrafichnyi dyzain 02: Dyzainerske doslidzhennia [Basics. Graphic Design 02: Design Research] (M. Melnyk & V. Puhach, Trans.). ArtHuss [in Ukrainian].

Lindley, J., & Coulton, P. (2020). AHRC Design Fellows Challenges of the Future. AI & Data [in English].

Muratovski, G. (2021). Research for designers: A guide to methods and practice (M. Ainsley, Ed.). SAGE [in English].

Pierce, J. (2021). In Tension with Progression: Grasping the Frictional Tendencies of Speculative, Critical, and other Alternative Designs. In Human Factors in Computing Systems [Conference proceedings] (Article 617, pp. 1–19). Association for Computing Machinery. https://doi.org/10.1145/3411764.3445406 [in English].

van der Waarde, K. (2012, January 12–13). Graphic design and research: Love at first sight or an arranged marriage? In A. Korzeńska & E. Satalecka (Eds.), Research in graphic design. Graphic design in research [Conference proceedings] (pp. 192–207). ASP Katowice [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-29

Як цитувати

Шашенко, С. (2024). Дослідницький складник у графічному дизайні. Український інформаційний простір, (1(13), 176–192. https://doi.org/10.31866/2616-7948.1(13).2024.300892

Номер

Розділ

НОВІ МЕДІА