Вебсайти як інструмент рекламно‑промоційної роботи видавництв

Автор(и)

  • Олена Погрібна Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, Україна https://orcid.org/0000-0002-1564-5448

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7948.1(13).2024.300885

Ключові слова:

сайт видавництва, промоція книжкової продукції, рекламна й PR-діяльність видавництв, структурування контенту вебсайту, рубрикація сайту, каталог книжкової продукції, юзабіліті сайту

Анотація

У статті проаналізовано вебсайти як засіб рекламно-промоційної роботи видавництв. Досліджено вебресурси провідних українських видавництв («Видавництво Старого Лева», «А-ба-ба-га-ла-ма-га», «Наш Формат», «Клуб сімейного дозвілля», «Ранок», «Основи», «Фоліо», «Віват», «Віхола», «Книголав», «ArtBooks», «Абук»).

Акцентовано увагу на перевагах створення й наповнення сайтів як PR-технології у видавничій галузі, на їхніх можливостях для промоційної діяльності видавництва – повноцінно представляти підприємство в інтернеті; розміщувати велику кількість різноманітної інформації про діяльність видавництва; чітко структурувати весь контент у рубрики за потрібними критеріями; полегшувати доступ аудиторії до продукції видавництва (продаж книг та інших товарів через інтернет); продавати не тільки ті книги, які зараз наявні у видавництві, а й здійснювати попередній продаж, анонсувати новинки, залишати заявку на ті книги, яких тимчасово немає в продажу; розміщувати повну інформацію про видавництво, чітко структурований каталог книжок та іншої продукції, фотогалерею, відеоогляди й буктрейлери, а також новинний блок та різноманітні форми взаємодії з читачами (блоги, форуми, сторінки з відгуками тощо); підтримувати інтерактивний зв’язок з аудиторією; проводити через сайт для аудиторії фотоконкурси, інтерактивні ігри, квести, творчі конкурси тощо; розміщувати розлогі анотації до книг, прев’ю книжок, відеогорталки, буктрейлери; здійснювати швидкий пошук необхідної інформації; дублювати найважливішу інформацію в декількох рубриках сайту; оформлювати підписки через сайт; співпрацювати з іншими видавництвами та інтернет книгарнями; оформлювати подарункові сертифікати.

Також досліджено й класифіковано типи контенту провідних українських видавництв; водночас значну увагу приділено рубрикації сайтів і багаторівневій та розгалуженій структурі каталогів книг та інших товарів.

Крім того, проаналізовано, який вид вебресурсу найчастіше обирають видавництва. З’ясовано, що перевага надається інтернет-магазинам і корпоративним сайтам.

Також стаття репрезентує правила створення, структурування й наповнення вебсайтів, яких дотримуються видавництва, орієнтуючись на потреби й інтереси своєї цільової аудиторії та на типи розміщуваного контенту.

Біографія автора

Олена Погрібна, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

Кандидат філологічних наук, доцент

Посилання

Havryliuk, K., & Rudkivska, M. (2020). Reklama u vydavnytstvakh zalezhno vid obsiahiv yikh finansuvannia [Advertising in publishing houses depending on the amount of their funding]. Young Scientist, 11(87), 33–37. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2020-11-87-8 [in Ukrainian].

Hryhorova, Z. (2020). Zastosuvannia kontent marketynhu v knyhovydavnychomu biznesi [Application of content marketing in publishing business]. Economy and Society, 22. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2020-22-67 [in Ukrainian].

Ivanova, N. I. (2016). Sait vydavnytstva yak chynnyk promotsii knyhy [Publishing house’s webpage as a factor of book promotion]. Dnipropetrovsk University Bulletin: Social Communications, 24(16), 70–76 [in Ukrainian].

Kanshyna, O. (2017). Promotsiia knyzhkovykh vydan u merezhi Internet [Book promotion on the Internet]. Young Scientist, 11(51), 746–750 [in Ukrainian].

Kliuchkovska, H. M. (2000). Knyzhkova promotsiia yak vzaiemodiia knyzhkovoi spravy ta ZMI (zasady formuvannia ukrainskoi modeli) [Book promotion as an interaction between the book business and mass media (fundamentals of the formation of the Ukrainian model] [PhD Dissertation, Ukrainian Academy of Printing] [in Ukrainian].

Kopystynska, I. (2018). Reklamno-informatsiina polityka vydavnytstv u pershe desiatylittia nezalezhnosti Ukrainy [Advertising-information policy of publishing houses in the first decades of Ukrainian independence]. Ukrainian Information Space, 1, 242–252. https://doi.org/10.31866/2616-7948.1.2018.141227 [in Ukrainian].

Kopystynska, I., & Hrynivskyi, T. (2015). Zasoby promotsii knyzhkovykh vydan: Dosvid nezalezhnoi Ukrainy [Book’s publishing promotion ways: The experience of independent Ukraine]. Scientific Papers of the Ukrainian Academy of Printing. Series: Social Communications, 1(50), 37–46 [in Ukrainian].

Korolko, V. H., & Nekrasova, O. V. (2009). Zviazky z hromadskistiu. Naukovi osnovy, metodyka, praktyka [Public Relations. Scientific foundations, methodology, practice] (3rd ed.). Kyiv-Mohyla Academy Publishing House [in Ukrainian].

Kuruch, V., & Yakovets, A. (2012). Shpargalka dlya PR-menedzhera. Neotlozhnaya pomoshch’ na puti k uspekhu! Razvitie biznesa cherez razvitie kommunikatsii [Cheat sheet for PR manager. Immediate help on the path to success! Business development through the development of communications]. Biznespoligraf [in Russian].

Maniatina, O. V. (Comp.). (2023). Yak robyty promotsiiu chytannia ta knyzhok i shcho dlia tsoho treba? [How to promote reading and books and what is needed for this?]. Tsentralna raionna biblioteka TsBS "Svichado" [in Ukrainian].

Melnyk, Yu., & Drachuk, O. (2010). Analiz kompleksu marketynhu knyhovydavnychoi spravy [Analysis of the book publishing marketing complex]. Marketing and Management of Innovations, 1, 90–101 [in Ukrainian].

Ponomarenko, Ye. V. (2011). Metodyka stvorennia efektyvnoho interfeisu web-saitu polihrafichnoho pidpryiemstva [Method of creation of effective interface of website of printery]. Scientific Papers Ukrainian Academy of Printing, 4(37), 253–261 [in Ukrainian].

Shpak, V. (2015). Vydavnychyi biznes v umovakh ukrainskoi derzhavnosti [Publishing business in the conditions of Ukrainian statehood] [Monograph]. Ekspres-obiava [in Ukrainian].

Skiban, O. (2014). Vydavnycha komunikatsiia v systemi sotsialnykh komunikatsii internet-prostoru Ukrainy [Communication publishing in the social communications internet space Ukraine]. Scientific Papers of the Ukrainian Academy of Printing. Series: Social Communications, 4(49), 145–151 [in Ukrainian].

Skiban, O. (2016). Suchasni tekhnolohii knyzhkovoi promotsii v aspekti mas-mediinoi vzaiemodii [Modern technologies of book promotion in terms of mass media interaction]. Printing and Publishing, 2(72), 199–207 [in Ukrainian].

Skiban, O. (2017). Subiekty vydavnychoi promotsii: Rol avtora, redaktora, vydavtsia yak osnovnykh uchasnykiv protsesu [Subjects of publishing promotion: The role of the author, editor, publisher as the main processor]. Scientific Papers of the Ukrainian Academy of Printing. Series: Social Communications, 1(54), 221–227 [in Ukrainian].

Skiban, O. (2019). Konverhentni media yak platforma dlia promotsii ta prosuvannia knyh na suchasnomu ukrainskomu rynku [Convergent media as a platform for books promotion and advancement on the modern Ukrainian market]. Printing and Publishing, 1(77), 111–124. https://doi.org/10.32403/0554-4866-2019-1-77-111-124 [in Ukrainian].

Skochynets, O. (2010). Rol elektronnykh media u zdiisnenni aktsii knyzhkovoi promotsii [The role of electronic media in carrying out book promotion actions]. TV and Radio Journalism, 9(1), 253–257 [in Ukrainian].

Skochynets, O. (2011). Elektronni media v konteksti yikh zaluchennia do realizatsii aktsii knyzhkovoi promotsii: Sproba typolohichnoho analizu [Electronic media in the context of their participation in the book promotion actions realization: The attempt of typological analysis]. Scientific Papers of the Ukrainian Academy of Printing. Series: Social Communications, 4(37), 152–160 [in Ukrainian].

Slavinska, I. (2012, December 11). Yak pryvernuty uvahu do knyzhky [How to draw attention to a book]. Ukrainska pravda. http://life.pravda.com.ua/columns/2012/12/11/117451/ [in Ukrainian].

Sudyn, A. (2008). Neoplachuvani pryiomy reklamy u knyzhkovii spravi [Unpaid methods of advertising in the book business]. Printing and Publishing, 1(47), 102–108 [in Ukrainian].

Tanchyn, L. (2008). Osoblyvosti PR-diialnosti u protsesi populiaryzatsii knyhy ta prosuvannia yii na rynok [Peculiarities of PR activity in the process of popularizing the book and promoting it to the market]. Printing and Publishing, 1(47), 97–102 [in Ukrainian].

Teremko, V. (2010). Osnovni zasady vydavnychoho biznesu [Basic principles of the publishing business]. Akademvydav [in Ukrainian].

Tkachenko, V., Chebotarova, I., Kyrychok, P., & Hryhorova, Z. (2008). Entsyklopediia vydavnychoi spravy [Encyclopedia of publishing]. Prapor [in Ukrainian].

Tymoshyk, M. (2005). Vydavnychyi biznes: Pohliad zhurnalista, vydavtsia, vchenoho [Publishing business: The view of a journalist, publisher, scientist]. Nasha kultura i nauka [in Ukrainian].

Tymoshyk, M. (2010). Knyha dlia avtora, redaktora, vydavtsia [A book for the author, editor, publisher] (3rd ed.). Nasha kultura i nauka [in Ukrainian].

Vikyrchak, I. (2018, July 11). Yak robyty promotsiiu knyzhok i shcho dlia tsoho treba [How to promote books and what is needed for this]. Korydor. https://korydor.in.ua/ua/opinions/jak-robyty-promociju-knyzhkam.html [in Ukrainian].

Yezhyzhanska, T. (2016, May 19–20). Informatsiino-komunikatsiina diialnist suchasnykh vydavnytstv [Information and communication activities of modern publishing houses]. In Informatsiino-dokumentatsiine zabezpechennia suchasnoho suspilstva [Information and documentation support of modern society] [Conference proceedings] (pp. 34–37). State University of Telecommunications [in Ukrainian].

Yezhyzhanska, T. (2017a). Osoblyvosti y umovy diialnosti knyzhkovykh vydavnytstv Ukrainy u suchasnomu mediaprostori [Peculiarities and conditions of activity of book publishing houses of Ukraine in the modern media space]. Integrated Communications, 4, 20–26 [in Ukrainian].

Yezhyzhanska, T. (2017b). Rol PR-komunikatsii dlia stratehichnoho rozvytku vydavnytstva [The role of PR communication for strategic development of the publisher]. Social Communications: Theory and Practice, 5(5), 87–92 [in Ukrainian].

Yezhyzhanska, T. (2017c). PR-komunikatsii vydavnytstv yak obiekt naukovoi retseptsii [PR communications of publishing houses as a scientific object]. Integrated Communications, 3, 35–43 [in Ukrainian].

Yezhyzhanska, T. (2018a). Komunikatsiia vydavnytstv ochyma chytachiv: Otsinka vidviduvachiv naibilshykh knyzhkovykh zakhodiv Ukrainy [Communication of publishing houses through the eyes of readers: Assessment of visitors to the largest book events in Ukraine]. Bulletin of the Book Chamber, 4, 5–12 [in Ukrainian].

Yezhyzhanska, T. (2018b). Pidhotovka PR-menedzheriv dlia ukrainskykh knyzhkovykh vydavnytstv za spetsializatsiieiu "Reklama ta PR u vydavnychii spravi" na kafedri vydavnychoi spravy Universytetu Hrinchenka [Training of PR managers for Ukrainian book editions in the specialization "Advertising and PR in publishingbusiness" at the department of publishing of Borys Grinchenko Kyiv University]. Integrated Communications, 1(5), 14–22 [in Ukrainian].

Yezhyzhanska, T. (2018c). Chytachi yak subiekty komunikatsii knyzhkovykh vydavnytstv Ukrainy u suchasnomu mediaprostori [Readers as subjects of communication of book publishers of Ukraine in the modern media space]. Current Issues of Mass Communication, 3, 35–46. https://doi.org/10.17721/2312-5160.2018.23.35-46 [in Ukrainian].

Yuzabiliti i pidvyshchennia konversii saitu [Usability and increased site conversion]. (n.d.). Webpromo. Retrieved October 3, 2023, from https://web-promo.ua/ua/blog/yuzabiliti-i-optimizacziya-konversii/ [in Ukrainian].

Zelinska, N. M. (2014). Suchasnyi dosvid reklamuvannia y populiaryzatsii knyzhkovykh vydan ukrainskykh vydavnytstv u merezhi Internet [Modern experience of advertising and popularization of book editions of Ukrainian publishing houses on the Internet]. In V. Rizun (Ed.), Kryterii diahnostyky ta metodyk rozrakhunku vplyvu media [Diagnostic criteria and methods of media influence calculation] [Conference proceedings] (pp. 120–122). Instytut zhurnalistyky. http://journ.univ.kiev.ua/files/Zbirnyk_2014.pdf#page=120 %22 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-29

Як цитувати

Погрібна, О. (2024). Вебсайти як інструмент рекламно‑промоційної роботи видавництв. Український інформаційний простір, (1(13), 160–174. https://doi.org/10.31866/2616-7948.1(13).2024.300885

Номер

Розділ

ВИДАВНИЧА СПРАВА ТА РЕДАГУВАННЯ