Вебсайти як інструмент рекламно‑промоційної роботи видавництв
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7948.1(13).2024.300885Ключові слова:
сайт видавництва, промоція книжкової продукції, рекламна й PR-діяльність видавництв, структурування контенту вебсайту, рубрикація сайту, каталог книжкової продукції, юзабіліті сайтуАнотація
У статті проаналізовано вебсайти як засіб рекламно-промоційної роботи видавництв. Досліджено вебресурси провідних українських видавництв («Видавництво Старого Лева», «А-ба-ба-га-ла-ма-га», «Наш Формат», «Клуб сімейного дозвілля», «Ранок», «Основи», «Фоліо», «Віват», «Віхола», «Книголав», «ArtBooks», «Абук»).
Акцентовано увагу на перевагах створення й наповнення сайтів як PR-технології у видавничій галузі, на їхніх можливостях для промоційної діяльності видавництва – повноцінно представляти підприємство в інтернеті; розміщувати велику кількість різноманітної інформації про діяльність видавництва; чітко структурувати весь контент у рубрики за потрібними критеріями; полегшувати доступ аудиторії до продукції видавництва (продаж книг та інших товарів через інтернет); продавати не тільки ті книги, які зараз наявні у видавництві, а й здійснювати попередній продаж, анонсувати новинки, залишати заявку на ті книги, яких тимчасово немає в продажу; розміщувати повну інформацію про видавництво, чітко структурований каталог книжок та іншої продукції, фотогалерею, відеоогляди й буктрейлери, а також новинний блок та різноманітні форми взаємодії з читачами (блоги, форуми, сторінки з відгуками тощо); підтримувати інтерактивний зв’язок з аудиторією; проводити через сайт для аудиторії фотоконкурси, інтерактивні ігри, квести, творчі конкурси тощо; розміщувати розлогі анотації до книг, прев’ю книжок, відеогорталки, буктрейлери; здійснювати швидкий пошук необхідної інформації; дублювати найважливішу інформацію в декількох рубриках сайту; оформлювати підписки через сайт; співпрацювати з іншими видавництвами та інтернет книгарнями; оформлювати подарункові сертифікати.
Також досліджено й класифіковано типи контенту провідних українських видавництв; водночас значну увагу приділено рубрикації сайтів і багаторівневій та розгалуженій структурі каталогів книг та інших товарів.
Крім того, проаналізовано, який вид вебресурсу найчастіше обирають видавництва. З’ясовано, що перевага надається інтернет-магазинам і корпоративним сайтам.
Також стаття репрезентує правила створення, структурування й наповнення вебсайтів, яких дотримуються видавництва, орієнтуючись на потреби й інтереси своєї цільової аудиторії та на типи розміщуваного контенту.
Посилання
Havryliuk, K., & Rudkivska, M. (2020). Reklama u vydavnytstvakh zalezhno vid obsiahiv yikh finansuvannia [Advertising in publishing houses depending on the amount of their funding]. Young Scientist, 11(87), 33–37. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2020-11-87-8 [in Ukrainian].
Hryhorova, Z. (2020). Zastosuvannia kontent marketynhu v knyhovydavnychomu biznesi [Application of content marketing in publishing business]. Economy and Society, 22. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2020-22-67 [in Ukrainian].
Ivanova, N. I. (2016). Sait vydavnytstva yak chynnyk promotsii knyhy [Publishing house’s webpage as a factor of book promotion]. Dnipropetrovsk University Bulletin: Social Communications, 24(16), 70–76 [in Ukrainian].
Kanshyna, O. (2017). Promotsiia knyzhkovykh vydan u merezhi Internet [Book promotion on the Internet]. Young Scientist, 11(51), 746–750 [in Ukrainian].
Kliuchkovska, H. M. (2000). Knyzhkova promotsiia yak vzaiemodiia knyzhkovoi spravy ta ZMI (zasady formuvannia ukrainskoi modeli) [Book promotion as an interaction between the book business and mass media (fundamentals of the formation of the Ukrainian model] [PhD Dissertation, Ukrainian Academy of Printing] [in Ukrainian].
Kopystynska, I. (2018). Reklamno-informatsiina polityka vydavnytstv u pershe desiatylittia nezalezhnosti Ukrainy [Advertising-information policy of publishing houses in the first decades of Ukrainian independence]. Ukrainian Information Space, 1, 242–252. https://doi.org/10.31866/2616-7948.1.2018.141227 [in Ukrainian].
Kopystynska, I., & Hrynivskyi, T. (2015). Zasoby promotsii knyzhkovykh vydan: Dosvid nezalezhnoi Ukrainy [Book’s publishing promotion ways: The experience of independent Ukraine]. Scientific Papers of the Ukrainian Academy of Printing. Series: Social Communications, 1(50), 37–46 [in Ukrainian].
Korolko, V. H., & Nekrasova, O. V. (2009). Zviazky z hromadskistiu. Naukovi osnovy, metodyka, praktyka [Public Relations. Scientific foundations, methodology, practice] (3rd ed.). Kyiv-Mohyla Academy Publishing House [in Ukrainian].
Kuruch, V., & Yakovets, A. (2012). Shpargalka dlya PR-menedzhera. Neotlozhnaya pomoshch’ na puti k uspekhu! Razvitie biznesa cherez razvitie kommunikatsii [Cheat sheet for PR manager. Immediate help on the path to success! Business development through the development of communications]. Biznespoligraf [in Russian].
Maniatina, O. V. (Comp.). (2023). Yak robyty promotsiiu chytannia ta knyzhok i shcho dlia tsoho treba? [How to promote reading and books and what is needed for this?]. Tsentralna raionna biblioteka TsBS "Svichado" [in Ukrainian].
Melnyk, Yu., & Drachuk, O. (2010). Analiz kompleksu marketynhu knyhovydavnychoi spravy [Analysis of the book publishing marketing complex]. Marketing and Management of Innovations, 1, 90–101 [in Ukrainian].
Ponomarenko, Ye. V. (2011). Metodyka stvorennia efektyvnoho interfeisu web-saitu polihrafichnoho pidpryiemstva [Method of creation of effective interface of website of printery]. Scientific Papers Ukrainian Academy of Printing, 4(37), 253–261 [in Ukrainian].
Shpak, V. (2015). Vydavnychyi biznes v umovakh ukrainskoi derzhavnosti [Publishing business in the conditions of Ukrainian statehood] [Monograph]. Ekspres-obiava [in Ukrainian].
Skiban, O. (2014). Vydavnycha komunikatsiia v systemi sotsialnykh komunikatsii internet-prostoru Ukrainy [Communication publishing in the social communications internet space Ukraine]. Scientific Papers of the Ukrainian Academy of Printing. Series: Social Communications, 4(49), 145–151 [in Ukrainian].
Skiban, O. (2016). Suchasni tekhnolohii knyzhkovoi promotsii v aspekti mas-mediinoi vzaiemodii [Modern technologies of book promotion in terms of mass media interaction]. Printing and Publishing, 2(72), 199–207 [in Ukrainian].
Skiban, O. (2017). Subiekty vydavnychoi promotsii: Rol avtora, redaktora, vydavtsia yak osnovnykh uchasnykiv protsesu [Subjects of publishing promotion: The role of the author, editor, publisher as the main processor]. Scientific Papers of the Ukrainian Academy of Printing. Series: Social Communications, 1(54), 221–227 [in Ukrainian].
Skiban, O. (2019). Konverhentni media yak platforma dlia promotsii ta prosuvannia knyh na suchasnomu ukrainskomu rynku [Convergent media as a platform for books promotion and advancement on the modern Ukrainian market]. Printing and Publishing, 1(77), 111–124. https://doi.org/10.32403/0554-4866-2019-1-77-111-124 [in Ukrainian].
Skochynets, O. (2010). Rol elektronnykh media u zdiisnenni aktsii knyzhkovoi promotsii [The role of electronic media in carrying out book promotion actions]. TV and Radio Journalism, 9(1), 253–257 [in Ukrainian].
Skochynets, O. (2011). Elektronni media v konteksti yikh zaluchennia do realizatsii aktsii knyzhkovoi promotsii: Sproba typolohichnoho analizu [Electronic media in the context of their participation in the book promotion actions realization: The attempt of typological analysis]. Scientific Papers of the Ukrainian Academy of Printing. Series: Social Communications, 4(37), 152–160 [in Ukrainian].
Slavinska, I. (2012, December 11). Yak pryvernuty uvahu do knyzhky [How to draw attention to a book]. Ukrainska pravda. http://life.pravda.com.ua/columns/2012/12/11/117451/ [in Ukrainian].
Sudyn, A. (2008). Neoplachuvani pryiomy reklamy u knyzhkovii spravi [Unpaid methods of advertising in the book business]. Printing and Publishing, 1(47), 102–108 [in Ukrainian].
Tanchyn, L. (2008). Osoblyvosti PR-diialnosti u protsesi populiaryzatsii knyhy ta prosuvannia yii na rynok [Peculiarities of PR activity in the process of popularizing the book and promoting it to the market]. Printing and Publishing, 1(47), 97–102 [in Ukrainian].
Teremko, V. (2010). Osnovni zasady vydavnychoho biznesu [Basic principles of the publishing business]. Akademvydav [in Ukrainian].
Tkachenko, V., Chebotarova, I., Kyrychok, P., & Hryhorova, Z. (2008). Entsyklopediia vydavnychoi spravy [Encyclopedia of publishing]. Prapor [in Ukrainian].
Tymoshyk, M. (2005). Vydavnychyi biznes: Pohliad zhurnalista, vydavtsia, vchenoho [Publishing business: The view of a journalist, publisher, scientist]. Nasha kultura i nauka [in Ukrainian].
Tymoshyk, M. (2010). Knyha dlia avtora, redaktora, vydavtsia [A book for the author, editor, publisher] (3rd ed.). Nasha kultura i nauka [in Ukrainian].
Vikyrchak, I. (2018, July 11). Yak robyty promotsiiu knyzhok i shcho dlia tsoho treba [How to promote books and what is needed for this]. Korydor. https://korydor.in.ua/ua/opinions/jak-robyty-promociju-knyzhkam.html [in Ukrainian].
Yezhyzhanska, T. (2016, May 19–20). Informatsiino-komunikatsiina diialnist suchasnykh vydavnytstv [Information and communication activities of modern publishing houses]. In Informatsiino-dokumentatsiine zabezpechennia suchasnoho suspilstva [Information and documentation support of modern society] [Conference proceedings] (pp. 34–37). State University of Telecommunications [in Ukrainian].
Yezhyzhanska, T. (2017a). Osoblyvosti y umovy diialnosti knyzhkovykh vydavnytstv Ukrainy u suchasnomu mediaprostori [Peculiarities and conditions of activity of book publishing houses of Ukraine in the modern media space]. Integrated Communications, 4, 20–26 [in Ukrainian].
Yezhyzhanska, T. (2017b). Rol PR-komunikatsii dlia stratehichnoho rozvytku vydavnytstva [The role of PR communication for strategic development of the publisher]. Social Communications: Theory and Practice, 5(5), 87–92 [in Ukrainian].
Yezhyzhanska, T. (2017c). PR-komunikatsii vydavnytstv yak obiekt naukovoi retseptsii [PR communications of publishing houses as a scientific object]. Integrated Communications, 3, 35–43 [in Ukrainian].
Yezhyzhanska, T. (2018a). Komunikatsiia vydavnytstv ochyma chytachiv: Otsinka vidviduvachiv naibilshykh knyzhkovykh zakhodiv Ukrainy [Communication of publishing houses through the eyes of readers: Assessment of visitors to the largest book events in Ukraine]. Bulletin of the Book Chamber, 4, 5–12 [in Ukrainian].
Yezhyzhanska, T. (2018b). Pidhotovka PR-menedzheriv dlia ukrainskykh knyzhkovykh vydavnytstv za spetsializatsiieiu "Reklama ta PR u vydavnychii spravi" na kafedri vydavnychoi spravy Universytetu Hrinchenka [Training of PR managers for Ukrainian book editions in the specialization "Advertising and PR in publishingbusiness" at the department of publishing of Borys Grinchenko Kyiv University]. Integrated Communications, 1(5), 14–22 [in Ukrainian].
Yezhyzhanska, T. (2018c). Chytachi yak subiekty komunikatsii knyzhkovykh vydavnytstv Ukrainy u suchasnomu mediaprostori [Readers as subjects of communication of book publishers of Ukraine in the modern media space]. Current Issues of Mass Communication, 3, 35–46. https://doi.org/10.17721/2312-5160.2018.23.35-46 [in Ukrainian].
Yuzabiliti i pidvyshchennia konversii saitu [Usability and increased site conversion]. (n.d.). Webpromo. Retrieved October 3, 2023, from https://web-promo.ua/ua/blog/yuzabiliti-i-optimizacziya-konversii/ [in Ukrainian].
Zelinska, N. M. (2014). Suchasnyi dosvid reklamuvannia y populiaryzatsii knyzhkovykh vydan ukrainskykh vydavnytstv u merezhi Internet [Modern experience of advertising and popularization of book editions of Ukrainian publishing houses on the Internet]. In V. Rizun (Ed.), Kryterii diahnostyky ta metodyk rozrakhunku vplyvu media [Diagnostic criteria and methods of media influence calculation] [Conference proceedings] (pp. 120–122). Instytut zhurnalistyky. http://journ.univ.kiev.ua/files/Zbirnyk_2014.pdf#page=120 %22 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Олена Погрібна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The authors retain copyrights to the work and at the same time grant the journal the right to first publish it under the terms of the Creative Commons Attribution License, which allows other persons to freely distribute the published work with a mandatory reference to its authors and its first publication.
The journal allows the author(s) to hold the copyright without restrictions and to retain publishing rights without restrictions.
The author of the published article has the right to distribute information about it and to post references to work in the electronic repository of the institution.