Інноваційні методи формування компетентностей майбутніх журналістів

Автор(и)

  • Галина Пристай Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Україна https://orcid.org/0000-0002-1728-288X

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7948.10.2022.269837

Ключові слова:

журналістська освіта, проєктні методи навчання, компетентнісний підхід, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

Анотація

Статтю присвячено дослідженню особливостей запровадження проєктних методів навчання майбутніх журналістів та результатам експериментальної перевірки їх ефективності в освітньому процесі. Наведено приклади актуальності сучасного формату викладання навчальних дисциплін «Газетно-журнальне виробництво», «Видавничий менеджмент» та «Видавнича справа» здобувачам першого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі спеціальності «061 Журналістика». Аналізується досвід запровадження проєктних методів навчання студентів на кафедрі журналістики Факультету філології Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника за 2018–2021 рр., запропоновано авторське бачення нової концепції навчального процесу. Наведено результати опитування студентів і роботодавців щодо результативності формування загальних та фахових компетентностей майбутніх журналістів на основі проєктних методів навчання.

У праці проаналізовані студентські друковані проєкти спеціальності «Журналістика» Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника»: книжковий проєкт «Поміж текстом» та періодичний проєкт, в межах яких на практичних заняттях майбутні журналісти навчаються писати матеріали в різних жанрах журналістики, формувати записані взяті особисто інтерв’ю з громадськістю краю та фахівцями медіа.

Окреслено та обґрунтовано фактами, що самостійно створені й наповнені газети, журнали і книжки майбутніми журналістами мотивують їхню пізнавальну активність у сучасному навчальному процесі, розвивають самостійність у дослідницькій діяльності, а набуті інтерактивні практичні навички та фахові компетентності обов’язково знадобляться у майбутній професії.

У статті надано покликання на інтернет-ресурс, власне, за яким можна ознайомитися зі студентськими друкованими виданнями та інноваційними проєктами.

Біографія автора

Галина Пристай, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

Кандидат наук із соціальних комунікацій

Посилання

Chulivska, I., Holub, O., Kabachii, R., Romaniuk, O., & Holovenko, R. (2016). Vstup [Introduction]. In Mediakompas: putivnyk profesiinoho zhurnalista [Mediacompass: A Professional Journalist’s Guide] (p. 5). Sofiia–A [in Ukrainian].

Chyshevych, O. I. (2020, February 7). Systema profesiinykh kompetentsii zhurnalista [System of Professional Competencies of a Journalist]. In Aktualni problemy nauky ta osvity [Actual Problems of Science and Education], Proceedings of the 22nd final Scientific and Practical Conference (pp. 139–140). Mariupol State University. http://mdu.in.ua/Nauch/Konf/2020/zbirka_aktualni_problemi_nauki_ta_osviti_2020.pdf [in Ukrainian].

Halan, O. M. (2018). Formuvannia medikompetentnosti v protsesi vyvchennia suspilnykh dystsyplin [Formation of Medical Competence in the Process of Studying Social Disciplines]. Young Scientist, 12.1(64.1), 21–24 [in Ukrainian].

Halchenko, M. S. (2018). Innovatsiina osvita v metodolohii suchasnykh postneklasychnykh praktyk [Innovative Education in the Methodology of Modern Post-Classical Practices]. Hileia, 128(1), 294–298 [in Ukrainian].

Krupii, V. V. (2020, April 15). Avtorska radioprohrama yak platforma dlia obhovorennia sotsialnykh problem [The Author’s Radio Program as a Platform for Discussing Social Problems]. In Profesiina pidhotovka fakhivtsiv u haluzi zhurnalistyky, reklamy ta PR [Professional Training of Specialists in the Field of Journalism, Advertising and PR], Proceedings of the 1st All-Ukrainian Internet Conference of Higher Education Applicants and Young Scientists (pp. 43–48). Mariupol State University [in Ukrainian].

Lasswell, H. D. (1960). The Structure and Function of Communication in Society. In W. Schramm (Ed.), Mass Communications: A Book of Readings (pp. 117–130). University of Illinois Press [in English].

Manovich, L. (2001). The Language of New Media. MIT Press [in English].

Marchuk, H., Prystai, G., Khorob, S., Marchuk, N., & Shoturma, N. (2021). The System of Media Critics in the Journalistic Environment in Postmodern Conditions. Postmodern Openings, 12(1), 141–151. https://doi.org/10.18662/po/12.1/251 [in English].

May, Ch. (Ed.). (2002). Key Thinkers for the Information Society. Routledge [in English].

MediaSapiens. (2016, April 27). Kontseptsiia vprovadzhennia mediaosvity v Ukraini (nova redaktsiia) [Concept of Implementation of Media Education in Ukraine (New Edition)]. Detektor media. https://cutt.ly/iV7VHc7 [in Ukrainian].

Merholz, P. (2002, May 17). Play With Your Words. Рeterme. http://www.peterme.com/archives/00000205.html

Potiatynyk, B. (2008, July 21). Vymyrannia starykh medii skasovuietsia [The Extinction of Old Media is Reversed]. Mediakrytyka. https://www.mediakrytyka.info/novi-tehnologii-media/vymyrannya-starykh-mediy-skasovuyetsya.html [in Ukrainian].

Prystai, H. I. (2021, May 20–22). Proiektna diialnist VNZ yak odyn iz napriamiv nabuttia studentamy fakhovykh kompetentnostei [Project Activities of Higher Educational Institutions as one of the Areas of Acquisition of Professional Competences by Students]. In Informatsiia, komunikatsiia ta upravlinnia znanniamy v hlobalizovanomu sviti [Information, Communication and Knowledge Management in a Globalized World], Proceedings of the Fourth International Scientific Conference (pp. 298–300). KNUKiM Publishing Center [in Ukrainian].

Tymoshyk, M. S. (2008). Istoriia odnoho zhurnalistskoho kursu v memuarakh, shchodennykakh, interviu, zamalovkakh, zapyskakh, eseiakh, dokumentakh, svitlynakh [The History of One Journalism Course in Memoirs, Diaries, Interviews, Sketches, Notes, Essays, Documents, Photographs]. Nasha kultura i nauka [in Ukrainian].

Tymoshyk, M. S. (2021). Yak zvilnyty zhurnalistsku osvitu z put teorii masovoi komunikatsii: do problemy vykladannia fakhovykh dystsyplin na fakultetakh zhurnalistyky ukrainskykh universytetiv [How To Release Journalist Education From the Hobble of Mass Communication Theory: To the Problem of Teaching Professional Disciplines at the Faculties of Journalism of Ukrainian Universities]. Ukrainian Information Space, 1(7), 31–68. https://doi.org/10.31866/2616–7948.1(7).2021.233877 [in Ukrainian].

Vasyl Stefanyk Precarpathian National University. (2016). Osvitno-profesiina prohrama zhurnalistyky. Pershyi (bakalavrskyi) riven [Educational and Professional Journalism Program. First (Bachelor) Level]. https://cutt.ly/DV5ilba [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-01

Як цитувати

Пристай, Г. (2022). Інноваційні методи формування компетентностей майбутніх журналістів. Український інформаційний простір, (2(10), 131–148. https://doi.org/10.31866/2616-7948.10.2022.269837

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА ЖУРНАЛІСТИКИ