Інформаційний контент ЗМІ у контексті медіакомунікації: теоретичний аспект
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7948.1(9).2022.257169Ключові слова:
інформаційний контент, текст, журналісти, медіа, медіакомунікація, лонгрід, засоби масової інформаціїАнотація
Дослідження присвячено інформаційному контенту засобів масової інформації у контексті медіакомунікації. З’ясовано, що значна увага наразі приділяється проблемам впровадження світових медіатенденцій щодо використання їх в українських ЗМІ. Основними методами донесення інформації до громадськості є блоги, лонгріди та візуалізація даних, котрими активно користуються сучасні медіа. Засоби масової інформації, які відслідковують сучасні світові тенденції в медіа, прагнуть створити однакові умови для перегляду їхнього контенту на різноманітних гаджетах. Наголошено, що швидкий розвиток інформаційного простору трансформує журналістські матеріали згідно з новими вимогами. Визначено, що основними аспектами формування якісного контенту сучасних ЗМІ є текстове наповнення, оформлення та виклад матеріалу. Також важливим чинником формування громадської думки є візуалізація подій.
З’ясовано, що мультимедійна історія та блог, лонгрід є одними із найпопулярніших методів подачі суспільно важливого контенту. Новітні медіа використовують різноманітні онлайн-сервіси задля створення лонгрідів, а також мультимедійних історій, в основі яких текстовий та візуальний матеріал. Журналісти мають демонструвати ексклюзивність свого матеріалу, концепцію, власний стиль, лонгрід або мультимедійну історію.
Зроблено висновок про те, що наразі читачам уже не достатньо лише бути споживачами інформації, вони хочуть брати активну участь у створенні інформаційного контенту: знайомитися із думками експертів, краще розуміти події завдяки гіперпосиланням, обговорювати з іншими та коментувати подієвий контент. Пріоритетним, звичайно, залишається текстовий матеріал, адже саме він дозволяє досягнути збалансованого та повного сприйняття тексту. У мультимедійних матеріалах реципієнтам пропонується не лише цікавий матеріал, але й віртуальна подорож, розповіді біографічного характеру із документами, світлинами тощо. У лонгрідах слова урізноманітнюють засобами візуалізації даних, а завдяки адаптації сайтів один і той самий матеріал можна переглядати на різних пристроях.
Посилання
Branch, J. (2012, December 20). Snow Fall. The Avalanche at Tunnel Creek. The New York Times. http://www.nytimes.com/projects/2012/snow-fall/#/?part=tunnelcreek [in English].
Castells, M. (2000). Informatsionnaya epokha: ekonomika, obshchestvo i kul’tura [The Information Age: Economy, Society and Culture]. Retrieved February 1, 2022 from http://lib.miemp.ru/plan/text/infomi/Kastel.pdf [in russian].
Horodenko, L. (2013). Novi media: zhurnalistyka chy komunikatsiia? [New Media: Journalism or Communications?]. Current Issues of Mass Communication, 14, 65–69 [in Ukrainian].
Ivanov, V. F. (2002). Masova komunikatsiia yak sotsialne yavyshche [Mass Communication as a Social Phenomenon]. Scientific Notes of the Institute of Journalism Taras Shevchenko National University of Kyiv, 6, 129–139 [in Ukrainian].
Malynka, V. (2016, October 7). Sam sobi lonhrid, abo Yak zverstaty dovhi teksty v onlain-servisakh. Pro ReadyMag, Tilda, ShortHand, Atavist ta inshi platformy dlia stvorennia multymediinykh lonhridiv [Himself Longrid, or How to Make Long Texts in Online Services. About ReadyMag, Tilda, ShortHand, Atavist and Other Platforms for Creating Multimedia Longgrids]. MediaSapiens. http://osvita.mediasapiens.ua/mediaprosvita/how_to/sam_sobi_longrid_abo_yak_zverstati_dovgi_teksti_v_onlaynservisakh [in Ukrainian].
Nesterenko, O. (n. d.). Suspilno neobkhidna informatsiia [Socially Necessary Information]. Retrieved February 9, 2022, from http://stop-x-files-ua.org/suspilno-neobhidna-informatsiya [in Ukrainian].
Shevchenko, V. E. (2010). Tekst ta zobrazhennia: vydy, funktsii, oformlennia [Text and Images: Types, Functions, Design] [Monograph]. Kyiv University Publishing and Printing Center [in Ukrainian].
Shevchenko, V. E. (2012). Vizualizatsiia informatsii v ZMI [Visualization of Information in the Media]. Svit sotsialnykh komunikatsii, 7, 78–81 [in Ukrainian].
Sytnyk, O. (2019). Suchasni tendentsii proektuvannia vzaiemodii korystuvachiv iz internet-media [Modern Trends in Designing User Interactions with Online Media]. Ukrainian Information Space, 1(3), 185–196. https://doi.org/10.31866/2616-7948.3.2019.171375 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Марина Лисинюк
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The authors retain copyrights to the work and at the same time grant the journal the right to first publish it under the terms of the Creative Commons Attribution License, which allows other persons to freely distribute the published work with a mandatory reference to its authors and its first publication.
The journal allows the author(s) to hold the copyright without restrictions and to retain publishing rights without restrictions.
The author of the published article has the right to distribute information about it and to post references to work in the electronic repository of the institution.