Сучасний блогерський медіапростір

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7948.1(9).2022.257083

Ключові слова:

блогер, блогерський медіапростір, інфлюенсер, Instagram, TikTok

Анотація

Медіапростір – це електронне оточення, в якому окремі люди або їхні групи та інші спільноти можуть діяти разом одночасно. У цьому просторі вони можуть створювати візуальне та звукове середовище, що впливає на реальний простір. Окремим явищем, який відзначається нереальністю, «ідеальною картинкою» є блогерський медіапростір, динаміка та трансформація якого є настільки стрімкою, що потребує найсучасніших досліджень. Автор поставив за мету – виявити особливості сучасного блогерського українського медіапростору та окреслити тренди його майбутнього розвитку. Гіпотезою дослідження є: український блогерський медіапростір ще проходить стадію становлення, але його вплив стає тільки значнішим з роками. Для перевірки гіпотези автор дослідив сутність явища «медіапростір»; дослідив сутність явища «блогерство» та проаналізував сучасний стан блогерства. Було досліджено історію становлення явища «блог», виявлено і охарактеризовано 4 види блогерів: селебріті, експерти, лайфстайл-блогери та бізнесмени. Зазначено функції блогерства у комунікаціях соціальних мереж, а саме інформативну, соціальну, навчально-наукову, культурну та ділового спілкування. Порівняно світовий та український сучасний блогерський медіапростір та виявлено основні відмінності: масштаб блогерства та цінник інфлюенсерів. Результатом дослідження автора стало виявлення особливостей блогерського простору (блогерство як професія, суттєва різниця в заробітках блогерів, покращення якості контенту та диверсифікація доходів блогерів) та основних трендів блогерського медіапростору (зростання впливу блогерів на освіту, тенденція довгострокової співпраці інфлюенсерів та брендів, значне зростання блогерського українського медіапростору через покоління Альфа, перехід блогінгу в метавсесвіт та більша увага з боку ЗМІ та влади).

Біографія автора

Тетяна Гуменюк, Київський національний університет культури і мистецтв

Доктор філософських наук, професор

Посилання

Bloh [Blog]. (2022, March 19). In Wikipedia. https://cutt.ly/NF2bilN [in Ukrainian].

Buzin, V. N. (2012). Mediaprostranstvo v strukture sotsial’nogo prostranstva [Media Space in the Structure of Social Space]. Sotsium i vlast’, 2(34), 9–13 [in russian].

Campos-Seijo, B. (2019). Generation Alpha. C&EN Global Enterprise, 97(30), 2. https://doi.org/10.1021/cen-09730-editorial [in English].

Chykalova, T. (2021). Hra yak zasib vsebichnoho rozvytku ditei pokolinnia Alfa [A Game as a Method for Comprehensive Development of Alpha Generation Children]. Prospects and Innovations of Science, 5(5), 656–665. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2021-5(5)-656-665 [in Ukrainian].

Digital 2022: Special Report. (2022). We Are Social. https://wearesocial.com/uk/blog/2022/01/digital-2022/ [in English].

Gupta, A., Kumar, J., Tewary, T., & Virk, N. K. (2021). Influence of Cartoon Characters on Generation Alpha in Purchase Decisions. Young Consumers. https://doi.org/10.1108/YC-06-2021-1342 [in English].

Hudinova, I. L. (2015). Virtualizatsiia realnosti ta yii naslidky [Virtualization of Reality and its Consequences]. Young Scientist, 2(17), 371–375 [in Ukrainian].

Instagram Richlist: Official Hopper HQ List. 2018–2021. (2021). Hopper. https://www.hopperhq.com/instagram-rich-list/ [in English].

IZEA Research Discovers 56 % of Social Media Influencers Currently Participate in the Metaverse. (2022, January 14). IZEA. https://cutt.ly/TF2vlf8 [in English].

Kaflevska, S. H., & Mandro, A. I. (2018). Bloherstvo yak odyn z naisuchasnishykh vydiv Internet-marketynhu [Blogging as One of the Most Advanced Types of Internet Marketing]. Biznes-navihator, 2–2(45), 140–144 [in Ukrainian].

McLuhan, H. (1964). Understanding Media: The Extensions of Man. S&P Global [in English].

Melnytska, Yu. (2020, August 27). Rynok Instagram v Ukraini za 2020 rik: Topblohery, folovery ta mova [Instagram Market in Ukraine in 2020: Top Bloggers, Followers and Language]. InvestoryNews. https://cutt.ly/sF2vMpM [in Ukrainian].

Mykhailova, O. (2018). Blohosfera yak instrument sotsiokulturnykh transformatsii u suchasnii Ukraini [Blogosphere as an Instrument of Socio-Cultural Transformations in Contemporary Ukraine]. Scientific Notes of the IF Kuras Institute for Political and Ethnonational Studies, 4–5(72–73), 130–141 [in Ukrainian].

Panasenko, A. R. (2020). Bloh yak riznovyd masovoi zhurnalistyky v umovakh informatsiinoho suspilstva [Blog as a Kind of Mass Journalism in the Information Society]. International Journal of Innovative Technologies in Social Science, 1(22), 21–23. https://doi.org/10.31435/rsglobal_ijitss/31012020/6875 [in Ukrainian].

Pandemiia i sotsialni merezhi: shcho zminylosia u 2020-mu? [Pandemic and Social Networks: What has Changed in 2020?]. (2020, November 27). Hromadskyi prostir. https://cutt.ly/YF2bcPh [in Ukrainian].

Stults, B. (1986). Media Space. Xerox PARC [in English].

Ukrainian Internet Association (InAU). (2022, February 1). Pidsumky 1-ho etapu doslidzhennia rynku mediinoi internet-reklamy za 2021 rik [Results of the 1st Stage of the Study of the Online Internet Advertising Market for 2021]. https://cutt.ly/bF2vPW7 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-22

Як цитувати

Гуменюк, Т. (2022). Сучасний блогерський медіапростір. Український інформаційний простір, (1(9), 57–68. https://doi.org/10.31866/2616-7948.1(9).2022.257083

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ УКРАЇНСЬКОГО ІНФОРМАЦІЙНОГО ПРОСТОРУ