Дисципліна «Основи редагування» в подоланні журналістики безграмотності і примітивізму: проблема практики ЗМІ очима студентів факультету журналістики КНУКіМу

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7948.2(6).2020.219757

Ключові слова:

журналістська освіта, редактор, редагування, журналістика примітивізму, сумнівні теорії журналістики, комунікативістика

Анотація

Автор – учений і професійний журналіст із багаторічним досвідом практичної журналістики – вивчає стан справ із журналістською освітою в Україні, якій за останні три десятиліття так і не вдалося позбутися рудиментів радянської системи навчання.

Із нагальних проблем такої освіти автор виокремлює одну грань, за якою проглядається тривожна тенденція: українська журналістика вже зриміше стає безграмотною, примітивною. Стосується це не лише мовної культури, а і структурної, жанрової, фактологічної та змістової характеристик основи-основ журналістики – уже оприлюднених текстів.

Йдеться про рівень викладання дисциплін так званого редагувального блоку, про роль нормативної дисципліни «Основи редагування» в подоланні журналістики безграмотності і примітивізму. У поле зору потрапили відірвані від практики журналістики схоластичні теорії, які так і не були сприйняті практикою.

Натомість у навчальних планах факультетів та відділень журналістики поменшало предметів, вивчення яких формує стрижень професіограми журналіста. Це призвело до формування малограмотного журналіста-манкурта, який навчений різноманіттю маніпулятивних технологій, готовий за гроші виконувати замовлення своїх хазяїв – власників ЗМІ.

Подана добірка роздумів студентів факультету журналістики Київського національного університету культури і мистецтв про відповідальність носія журналістських та редакторських посад у конкретиці сутнісних аспектів нормативного курсу «Основи редагування». Ці тексти, на думку автора, слугуватимуть для майбутніх дослідників-журналістикознавців цінним і, певною мірою, несподіваним емпіричним матеріалом. Ці тексти мають промовисту печатку доби. Корумпованість вищих ешелонів влади, деградація судової системи, системна криза економіки та суспільної моралі не могли не відбитися на стані української університетської освіти загалом і журналістської зокрема.

Біографія автора

Mykola Tymoshyk, Київський національний університет культури і мистецтв

Доктор філологічних наук, професор

Посилання

Kutovenko, O. (2016, March 1). Zhurnalistska osvita v Ukraini: chomu test na prydatnist shche y dosi ne skladeno? [Journalism education in Ukraine: why hasn’t the suitability test been passed yet?]. Detektor media https://ms.detector.media/ zhurnalistska-osvita/post/16162/2016–03–01-zhurnalistska-osvita-v-ukraini-chomu-test-na-pridatnist-shche-i-dosi-ne-skladeno/ [in Ukrainian].

Kvit, S. (2006). Problemy zhurnalistskoi osvity v suchasnii Ukraini [The problems faced by journalism education in modern Ukraine]. Mahisterium. Seriia: Zhurnalistyka, 22, 4–8 [in Ukrainian].

Lyzanchuk, V. (2018). Komunikavistyka yak zahroza zhurnalistytsi [Communicism as a threat to journalism]. Ukrainian Information Space, 2, 246–249 [in Ukrainian].

Partyko, Z. (2001). Zahalne redahuvannia: normatyvni osnovy [General editing: normative bases]. Afisha [in Ukrainian].

Shevchenko, A. (2005). Bez zhurnalistskykh tsinnostei nema choho robyty u tsii profesii [There is nothing to do in this profession without journalistic values]. Mediakrytyka, 10, 32–33 [in Ukrainian].

Tymoshyk, M. 2018. Vytruiuvannia natsionalnoho v zhurnalistytsi tryvaie [National poisoning in journalism continues]. Ukrainian Information Space, 2, 250–253 [in Ukrainian].

Zhytariuk, M. (2006). Osoblyvosti pidhotovky zhurnalistiv v konteksti vyshchoi osvity v Ukraini [Features of training journalists in the context of higher education in Ukraine]. Visnyk of the Lviv University. Series Journalism, 28, 148–151 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-02

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ УКРАЇНСЬКОГО ІНФОРМАЦІЙНОГО ПРОСТОРУ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають