Культурні проєкти як інструменти цифрової дипломатії

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7948.2(6).2020.219752

Ключові слова:

медіа, інтернет, культурний проєкт, телемарафон «Пісня об’єднує нас», цифрова дипломатія

Анотація

Мета статті – з’ясування ролі медіа у реалізації культурних ініціатив як ефективних інструментів цифрової дипломатії. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні загальнонаукових принципів пізнання соціокультурних процесів, а також міждисциплінарного підходу у сфері культурології і менеджменту.

Наукова новизна полягає в доведенні ролі культурних проєктів як ефективних інструментів цифрової дипломатії.

Результати та висновки. Наголошено на вкрай високій значущості в сучасних соціокультурних процесах медіа, що впливає на сприйняття громадськістю соціокультурної реальності і задає моделі культурної поведінки. Це робить медіа важливим інструментом цифрової дипломатії, в реалізації якої особливу роль відіграють культурні проєкти, ініційовані недержавними структурами з використанням потенціалу мережі Інтернет. Наведено дані звіту Digital 2020, згідно з яким кількість осіб, які користуються інтернетом, невпинно зростає і глобальна комунікація може стати всеосяжною за умови збереження наведеної у звіті динаміки. Це вимагає врахування в реалізації культурних проєктів можливостей глобальної мережі, зокрема медіа як ефективних інструментів цифрової дипломатії. На прикладі мегапроєкту «Пісня об’єднує нас» звернено увагу на потребу популяризації багатого надбання українського народу, зокрема із залученням інтернет-ЗМІ, які є активним актором формування соціокультурного простору, слугуючи не лише засобом передання інформації, а й механізмом становлення особливої реальності – медіа­-простору. Зроблено висновок, що реалізація заходів публічної дипломатії з використанням інтернет-ЗМІ, як одного із головних засобів організації інформаційного співтовариства, сприяє залученню ширшого кола структур до лобіювання українських інтересів у новому глобальному світі, дає змогу на більш системній основі забезпечувати комунікацію з населенням країни тощо. Сьогодні цифрова дипломатія перетворюється на потужний інструмент реалізації значної кількості цілей публічної дипломатії. Вперше в історії традиційної дипломатії цифрові технології стали відігравати основну, а не допоміжну роль. Виразним прикладом впливу на розвиток культурного різноманіття, сприяння інтеграції суб’єктів культурної діяльності є телемарафон «Пісня об’єднує нас» – зразок підтримки необхідної культурної активності, привернення уваги до актуальних проблем соціокультурного розвитку, створення сприятливих умов для саморозвитку культурного життя за допомогою активізації креативного середовища.

Біографія автора

Михайло Поплавський, Київський національний університет культури і мистецтв

Доктор педагогічних наук, професор

Посилання

Bieliaieva, M. (2012, March 4). Ukrainska pisnia pobyla svitovyi record [Ukrainian song broke the world record]. Khreshchatyk. http://kreschatic.kiev.ua/ua/4067/art/1333478447.html [in Ukrainian].

Brown, J. S., & Duguid, P. (2017). The Social Life of Information. Harvard Business School Press [in English].

Buleha, K. I., & Charskykh, I. Yu. (2018). Tsyfrova dyplomatiia yak element zovnishnopolitychnoi diialnosti derzhav [Digital diplomacy as an element of foreign policy of states]. Bulletin of Student Scientific Society, 10(1), 9–12 [in Ukrainian].

Chyselnist naselennia Zemli siahnula 7,8 mlrd osib [The population of the Earth has reached 7.8 billion people]. (2020, July 10). https://lb.ua/world/2020/07/10/461598_chiselnist_naselennya_zemli_syagnula.html [in Ukrainian].

Fukuyama, F., & Wagner, C. S. (2000). Information and Biological Revolutions. Global Governance Challenges – Summary of a Study Group. RAND Corporation. https://www.rand.org/pubs/monograph_reports/MR1139.html [in English].

Kemp, S. (Ed.). (2020). Digital in 2020. We Are Social. https://wearesocial.com/digital-2020 [in English].

Khabermas, Yu. (2001). Moral’noe soznanie i kommunikativnoe deistvie [Moral awareness and communicative action]. Nauka [in Russian].

Khorkkhaimer, M., & Adorno, T. (1997). Dialektika prosveshcheniya. Filosofskie fragmenty [Dialectics of Enlightenment. Philosophical Fragments] (M. Kuznetsova, Trans.). Medium; Yuventa [in Russian].

KNUKiM. (2012). Telemarafon “Pisnia obiednuie nas!” [The song marathon “Song unites us!”]. http://knukim.edu.ua/telemarafon-pisnya-ob-yednuye-nas-2/ [in Ukrainian].

Litra, L., & Kononenko, Iu. (2013, January 16). Tviter-dyplomatiia. Yak novitni tekhnolohii mozhut posylyty mizhnarodni pozytsii Ukrainy? [Twitter diplomacy. How can the latest technologies strengthen Ukraine’s international position?]. Glavcom. https://glavcom.ua/publications/119759-%C2%ABtviter-diplomatija.-jaknovitni-tehnologiji-mozhut-posiliti-mizhnarodni-pozitsiji-ukrajini-%C2%BB-doslidzhennja.html [in Ukrainian].

McCombs, M. (1997). Building consensus: The news media’s agenda-setting roles. Political Communication, 14, 4, 433–443 [in English].

Onyshchenko, O. S., Horovyi, V. M., Popyk, V. I., Polovynchak, Yu. M., Hranchak, T. Yu., Chupryna, L. A., Matviichuk, A. V., Riabokon, O. D., Vitushko, N. S., Ivanova, N. H., Koshelieva, T. F., & Kulyk, Ye. A. (2013). Sotsialni merezhi yak chynnyk rozvytku hromadianskoho suspilstva [Social networks as a factor in the development of civil society]. National Library of Ukraine named after V. I. Vernadsky [in Ukrainian].

Permyakova, L. (2012, September 27). Tsifrovaya diplomatiya: napravleniya raboty, riski i instrumenty [Digital diplomacy: directions of work, risks and tools]. RIAC. https://russiancouncil.ru/analytics-and-comments/analytics/tsifrovaya-diplomatiya-napravleniya-raboty-riski-i-instrumen/ [in Russian].

Poplavskyi, M. (2020). Sotsialni merezhi yak kulturno-prosvitnytskyi resurs [Social Networks as a Cultural and Educational Resource]. Ukrainian Information Space, 1(5), 12–27. https://doi.org/10.31866/2616-7948.1(5).2020.206043 [in Ukrainian].

Savytska, L. (2016). Vykorystannia sotsialnykh merezh dlia populiaryzatsii informatsiinykh resursiv bibliotek [Use of social networks to promote library information resources]. Academic Papers of Vernadsky National Library of Ukraine, 44, 54–61 [in Ukrainian].

Semen, N., & Kazimova, Yu. (2019). Sotsialna merezha Instagram yak suchasna platforma populiaryzatsii zhurnalistskoho kontentu [The social network Instagram as a modern platform for popularization of the journalistic content]. Bulletin of Lviv Polytechnic National University. Series: Journalistic sciences, 3, 910, 95–98. https://doi.org/10.23939/sjs2019.01.095 [in Ukrainian].

Sereda, K. V., & Habro, I. V. (2018). Sotsialni merezhi yak efektyvnyi instrument zdiisnennia tsyfrovoi dyplomatii [Social networks as an effective tool for digital diplomacy]. Molodyi vchenyi, 4, 604–607 [in Ukrainian].

Shemaiev, O. O., & Shemaieva, H. V. (2020, February 21). Mediatyzatsiia kulturnoi dyplomatii [Mediation of cultural diplomacy]. In Kultura v protsesi dukhovno-moralnoho rozvytku hlobalnoho suspilstva [Culture in the process of spiritual and moral development of global society], Proceedings of the 3rd International Scientific Electronic Conference (pp. 12–17). Kharkiv Petrо Vasilenko National Technical University of Agriculture. http://dspace.khntusg.com.ua/bitstream/123456789/10723/1/4.pdf [in Ukrainian].

Ukrinform. (2018, September 6). Internet-ZMI maizhe dohnaly televiziini za populiarnistiu [Online media has almost caught up with television in popularity]. https://www.ukrinform.ua/rubric-society/2532277-internetzmi-majze-dognali-televizijni-za-popularnistu.html [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-02

Як цитувати

Поплавський, М. (2020). Культурні проєкти як інструменти цифрової дипломатії. Український інформаційний простір, (2(6), 12–22. https://doi.org/10.31866/2616-7948.2(6).2020.219752

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ УКРАЇНСЬКОГО ІНФОРМАЦІЙНОГО ПРОСТОРУ