DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7948.2(4).2019.187427

Проблеми взаємодії користувачів і цифрових ЗМІ у контексті проєктування інтерфейсів

Сергій Шашенко

Анотація


У статті виокремлено, описано та проаналізовано форми взаємодії користувачів з цифровими медіа, які ускладнюють користування ними, з’ясовано причини їх виникнення. За основу дослідження узято результати розробки інтерфейсів цифрових медіа на основі досвіду користувачів.
Теоретичне осмислення проблем комунікації користувачів з цифровими медіа допоможе зрозуміти причини виникнення цих проблем та дозволить уникнути їх у майбутньому.
Інтерфейс цифрового медіа розглядається як основний компонент, що забезпечує комунікаційну взаємодію між ним і користувачем. Якісний інтерфейс розробляється відповідно до функцій медіа та потреб людей, які користуються ним. Здійснений огляд характеристик, що сприяють комунікаційній продуктивності та ефективно задовольняють потреби користувачів. Адже крім інформаційної цінності ефективний дизайн веб-ресурсу є запорукою його успіху.
Виокремлено характеристики людиноорієнтованого дизайну інтерфейсів взаємодії з користувачем.
Описано проблеми, що виникають при роботі з цифровими медіа. Наведено способи вирішення комунікативних труднощів засобами дизайну та проєктування.
З’ясовано причини виникнення проблем комунікації користувачів з цифровим медіа. Більшість із них полягає у нерозумінні реальних потреб і бажань користувачів та прийняття невдалих (таких, що не відповідають потребам) конструкторських рішень на етапі розробки інтерфейсу.


Ключові слова


інтерфейс; веб-дизайн; проєктування; цифрові медіа; комунікація; взаємодія

Повний текст:

PDF

Посилання


Bredli, Kh. (2016). Dizain. Sovremennyi kreatiff [Design. Modern creatiff] (N. Freiman, Trans.). St. Petersburg: Piter [in Russian].

Kolichestvo polzovatelei smartfonov v Ukraine dostiglo 85% [The number of smartphone users in Ukraine has reached 85%]. (2018). Retrieved from: https://mmr.ua/show/kolichestvo_polyzovateley_smartfonov_v_ukraine_dostiglo_85 [in Russian].

Kuper, A., Reiman, R., & Kronin, D. (2009). Alan Kuper ob interfeise. Osnovy proektirovaniia vzaimodeistviia [About Face 3. The Essentials of Interaction Design] (M. Zislis, per.). St. Petersburg: Simvol-Plius [in Russian].

Markott, I. (2012). Otzyvchivyi veb-dizain [Responsive web design] (P. Mironov, Trans.). Moscow: Mann, Ivanov i Ferber [in Russian].

Monteiro, M. (2013). Dizain — eto rabota [Design is a work] (D. Kirienko, Trans.). Moscow: Mann, Ivanov i Ferber [in Russian].

Papanek, V. (2008). Dizain dlia realnogo mira [Design for the real world] (G. Severskaia, Trans.). Moscow: D. Aronov [in Russian].

Uolter, A. (2012). Emotcionalnyi veb-dizain [Emotional web design] (P. Mironov, Trans.). Moscow: Mann, Ivanov i Ferber [in Russian].

Vroblevski, L. (2012). Snachala mobilnye! [Mobile first!]. Moscow: Mann, Ivanov i Ferber [in Russian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Брэдли, Х. (2016). Дизайнь. Современный креатифф (Н. Фрейман, пер.). Санкт-Петербург: Питер.
Вроблевски, Л. (2012). Сначала мобильные! Москва: Манн, Иванов и Фербер.
Количество пользователей смартфонов в Украине достигло 85%. (2018). Взято из: https://mmr.ua/show/kolichestvo_polyzovateley_smartfonov_v_ukraine_ dostiglo_85.
Купер, А., Рейман, Р., & Кронин, Д. (2009). Алан Купер об интерфейсе. Основы проектирования взаимодействия (М. Зислис, пер.). Санкт-Петербург: Символ-Плюс.
Маркотт, И. (2012). Отзывчивый веб-дизайн (П. Миронов, пер.). Москва: Манн, Иванов и Фербер.
Монтейро, М. (2013). Дизайн — это работа (Д. Кириенко, пер.). Москва: Манн, Иванов и Фербер.
Папанек, В. (2008). Дизайн для реального мира (Г. Северская, пер.). Москва: Д. Аронов.
Уолтер, А. (2012). Эмоциональный веб-дизайн (П. Миронов, пер.). Москва: Манн, Иванов и Фербер.




Copyright (c) 2019 Сергій Шашенко

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.