DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7948.3.2019.171376

Комунікаційні аспекти сучасних мультимедійних лонгрідів: українська практика

Сергій Шашенко

Анотація


На сьогодні поняття «лонгрід» неоднозначно вживається спеціалістами медійної сфери, що призводить до виникнення численних неузгоджених контекстуальних значень цього поняття. Стаття присвячена конкретизації терміну «лонгрід» на основі аналізу його комунікаційних ознак.
Актуальність зумовлена інтересом дослідників до популярної у сучасному медіапросторі журналістики довгих форм (англ. Long-form journalism) та способів організації і подання великих за обсягом матеріалів.
Беручи до уваги широкий інструментарій засобів комунікації сучасних мультимедіa, поняття «лонгрід» втрачає характеристику суцільного масиву тексту. У конкретиці цифрових мультимедійних технологій лонгрід — це цілий комплекс, що складається безпосередньо з самого тексту, доповненого відео- та аудіороликами, презентаціями, інфографікою, фоновою музикою, ілюстраціями (в тому числі інтерактивними), вбудованими цитатами тощо. У більшості розглянутих лонгрідів матеріал у вигляді тексту є основним середовищем, куди підверстуються в потрібних місцях мультимедійні елементи.
Здійснено огляд способів створення й поєднання різних форм візуального контенту в текстовому середовищі новітніх журналістських жанрів.
Захоплюючи читача різноманітністю подання матеріалу, лонгрід може бути глибоко аналітичним. Він може розкривати тему гостросоціальну, трендову, актуальну для певної галузі або таку, що вимагає популяризації. Розглядаються особливості розкриття теми з нестандартної точки зору або ж глибоке опрацювання питання. Охарактеризовано специфіку представлення традиційних жанрів у лонгрідах.
З’ясовано, що лонгрід є не жанром журналістики, а способом побудови і представлення інформації, формою її подачі. В лонгріді можуть знайти втілення різні журналістські жанри, проте не будь-який текст можна трансформувати в матеріал для мультимедійного лонгріда. Розглядаються способи подачі та структуризації інформації у мультимедійних лонгрідах.
Матеріалом для дослідження стали мультимедійні лонгріди переважно українського медіапростору. Проаналізовано форми візуальної комунікації, технологічні прийоми подачі мультимедійного контенту та методи впливу для утримання уваги читача та сприяння засвоєнню ним побаченого.


Ключові слова


лонгрід; візуальна комунікація; нові медіа; медіапростір; мультимедіа; мультимедійний контент

Повний текст:

PDF (English) PDF

Посилання


Балмаева, С. (2010). Медиаконвергенция и мультимедийная журналистика: Материалы к обучающим семинарам. Екатеринбург: Гуманитарный университет.

Біда, О. (2016). Лонгрід — це рушниця, що вистрілює декілька разів — редактор Focus.ua. Взято з https://ua.ejo-online.eu/3276/etyka-ta-yakist//лонгрід-це-рушниця-що-вистрілює-дек.

Галустян, А., & Кульчицкая, Д. (2016). Мультимедийные лонгриды как новый формат онлайн-журналистики. В Как новые медиа изменили журналистику: 2012–2016. Екатеринбург: Гуманитарный университет. Взято из http://newmedia2016.digital-books.ru/kniga/mul-timedijny-e-longridy-kak-novy-j-format-onlajn-zhurnalistiki/.

Ганжа, Л. (2014). Як «УП. Життя» робить великі мультимедійні історії. Взято з http://redactor.in.ua/ru/practice/6317.Yak_UP_Zhittya_robit_velikі_multimedіynі_іstorії.

Два роки після розстрілів на Євромайдані: інтерактивна мапа. (2016). Взято з http://www.bbc.com/ukrainian/politics/2016/02/160216_clickable_shooting_maidan_anniv_dt.

День, когда кончилась война: Хроника событий весны 1945 года и воспоминания очевидцев. (2015). Взято из https://www.kommersant.ru/projects/9may

Иловайский ад. (2015). Взято из http://tsn.ua/special-projects/ilovaisk/.

Квіт, С. (2008). Масові комунікації. Kиїв: Видавничий дім «Києво-Могилянська академія».

Колесниченко, А. В. (2015). Длинные тексты (лонгриды) в современной российской прессе.Медиаскоп, 1. Взято из http://www.mediascope.ru/1691.

Колотилов, В. (2014). Интерактивные статьи, которые учат по-новому рассказывать истории. Взято из http://mediakritika.by/article/ 2212/interaktivnye-stati-kotorye-uchat-po-novomu-rasskazyvat-istorii.

Лонгрід – це що таке? Правила створення і приклади. (2017). Взято з https://howtoukr.ru/rzne/156425-longrid-ce-shho-take-pravila-stvorennja-i.html.

Лукина, М.М. (Ред.). (2010). Интернет-СМИ: Теория и практика. Москва: Аспект Пресс.

Малинка, В. (2016). Встигніть у цьому році: розкішні лонгріди 2016-го. Взято з https://ms.detector.media/web/online_media/vstignit_u_tsomu_rotsi_rozkishni_longridi_2016go/.

Місто-привид: Чим живе Прип’ять. (2016). Взято з http://tsn.ua/special-projects/ghost/.

Приходько, В. (Ред.). (2016). Україна і світ 2030: Яким буде світ через 14 років і яке місце в ньому має зайняти Україна. Взято з https://nv.ua/ukr/project/s_ukraina-i-mir-2030-40005553.html

Ситник, О. В. (2015). Комунікативна спрямованість композиційно-графічного моделювання як складник стратегії розвитку новинних порталів. (Автореферат дисертації кандидата наук із соціальних комунікацій). Інститут журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Київ.

Что такое лонгрид? (2014). Взято из http://sbiblioteka.blogspot.com/ search?q=лонгрид

Шевченко, В. (2016). Мультимедійний контент. Київ: Інститут журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка.

Шевченко, В. (Ред). (2017). Кросмедіа: контент, технології, перспективи. Київ: Кафедра мультимедійних технологій і медіадизайну Інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка.

Що таке «лонгрид» і з чим його їдять? (2016). Взято з https://webbuilding.com.ua/ukr/articles/long-read/.

Що таке лонгріди на сайтах. (2016).Взято зhttp://webstudio2u.net/ua/design-web/857-cho-takoe-.

Jacobson, S., Marino, J., & Gutsche, R. (2015). The digital animation of literary journalism. Journalism, 17 (4), 527-546. doi: 10.1177/1464884914568079.

Mitchell, A., Matsa, K.E., & Stocking, G. (2016). Long-Form Reading Shows Signs of Life in Our Mobile News World. Retrieved from http://www.journalism.org/2016/05/05/long-form-reading-shows-signs-of-life-in-our-mobile-news-world.

Revers, M. (2015). The augmented news beat: special structuring in a Twiterrized news ecosystem. Media, culture & society, 37 (1), 3–18. doi: 10.1177/0163443714549085.

Wills, A. (2014). Timeline: The Mystery of Malaysia Airlines Flight 370. Retrieved from https://mashable.com/2014/03/13/timeline-malaysia-airlines-flight-370/?utm_cid&#9cigEmJSD8qq.


Пристатейна бібліографія ГОСТ






Copyright (c) 2019 Сергій Шашенко

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.