Бренд-комунікація як соціальне явище
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7948.2.2018.151676Ключові слова:
бренд, бренд-комунікація, комунікації, капітал бренда, маркетинг, реклама, соціальна сфераАнотація
Для бренд-комунікації закономірними є соціальна обумовленість об’єкта взаємодії, його емоційне оцінювання, а також мотивація до подальшої взаємодії стосовно бренда, до зміни або статичності поведінки. Бренд-комунікація має низку ознак, які вказують на її автономність, складність і багатогранність.
Бренд — це чинник управління поведінкою споживачів, поведінкові реакції яких є доволі різноманітними й формуються під впливом соціальних чинників, виявлення та облік яких впливають на достовірність прогнозованих ефектів бренд-комунікації. Найважливішою властивістю бренда є його психологічність, хоча такими є усі маркетингові процеси, скеровані на його створення і розвиток. При просуванні бренда доцільність застосування інтегрованих маркетингових комунікацій обумовлена тим фактом, що використання тільки рекламної комунікації не є основним джерелом формування його смислів. Сучасні бренд-комунікації в переважній більшості випадків можуть бути охарактеризовані як інтегровані. Ефективність діяльності з управління брендом залежить від комплексу інтегрованих маркетингових комунікацій, що в сукупності забезпечує синергетичний ефект бренд-комунікації. У сфері вищої освіти саме бренд стає запорукою конкурентоспроможності освітніх закладів на ринку освітніх послуг, адже, обираючи університет, абітурієнти у своєму виборі здебільшого орієнтуються на бренд, репутаційний та іміджевий складники закладу освіти
Бренд-комунікація — це соціальне явище, до якого належить і рекламна комунікація, що формує бажання купувати. Ефективність цього явища досягається завдяки рекламній діяльності. Бренд-комунікація — це також процес психологічного впливу на комунікатора та реципієнта, який ґрунтується на механізмі переконання представників різних соціальних груп. Виходячи з положення про те, що бренд-комунікація є соціальним явищем, відповідно бренд є образом соціального об’єкта, який виникає як реакція на заохочення в результаті комунікативної взаємодії.
Посилання
Aaker, D. (1996). Building Strong Brands, New York: The Free Press [in English].
Batey, M. (2008). Brand meaning. New York: Routledge [in English].
Du Plessis, E. (2005). The Advertised Mind: ground-breaking insights into How Our Brains Respond to Advertising. London: Kogan Page [in English].
Felser, G. (2009). Psikhologiia potrebitelei i reklama [Consumer psychology and advertising]. Kharkov: Izdatelstvo “Gumanitarnyi tsentr” [in Russian].
Kobjoll, K. (2000). Motivaction: Begeisterung ist ubertragbar. Zürich: Orell Füssli [in German].
Konetskaia, V. P. (1997). Sotsiologiia kommunikatsii [Sociology of communication]. Moscow: Mezhdunarodnyi universitet biznesa i upravleniia [in Russian].
Leontev, A. N. (2004). Deiatelnost. Soznanie. Lichnost [Activity. Consciousness. Personality]. Moscow: Smysl, Izdatelskii tsentr Akademiia [in Russian].
Ellwood, I. (2000). The essential brand book. Over 100 Techniques to Increase Brand Value. London: Kogan page [in English].
Engel, J. F., Blackwell, R. D. & Miniard, P. W. (1990). Consumer behavior. 6th ed. Chicago: Dryden Press [in English].
Kapferer, J.-N. (2008). New strategic brand management: creating and sustaining brand equity long. 4th ed. London: Kogan page [in English].
Kotler, P. & Dubois, B. (1991). Marketing Management. Paris: Publi-Union [in English].
LePla, F. J. & Parker, L. M. (2002). Integrated Branding. 2nd ed. London: Kogan Page [in English].
Myers, D. G. (2012). Social psychology. 11th ed. Boston: MA: McGraw-Hill [in English].
Nilsson, T. (1998). Competitive branding: Winning in the Market Place with Value-Added Brands. 1st ed. Chichester: John Wiley [in English].
Poplavskyi, M. M. (2017). Rektor [Rector]. Kyiv: Maister-prynt [in Ukrainian].
Shevchenko, O. L. (2012). Marketynhovi komunikatsii ta yikhnia rol u protsesakh stvorennia brendu [Marketing communications and their role in the processes of brand creation]. Retrieved from: http://ena.lp.edu.ua/bitstream/ntb/17088/1/280-Shevchenko-455-457.pdf [in Ukrainian].
Temporal, P. (2002). Advanced brand management: from vision to valuation. Singapore: John Wiley & Sons [in English].
Thompson, M. & Pringle, H. (1999). Brand spirit: How couse related marketing builds brands. Chichester: Wiley [in English].
Volkov, A. T. (2006). Strategicheskii brend-menedzhment i kapitalizatsiia organizatsii [Strategic brand management and organization capitalization]. Moscow [in Russian].
Zimbardo, P. G., & Leippe, M. R. (1991). The psychology of attitude change and social influence. New York: McGraw-Hill [in English].
Zozulov, O. & Nesterova, Yu. (2008). Brend yak nematerialnyi aktyv u postindustrialnomu suspilstvi [The brand as an intangible asset in a post-industrial society]. Ekonomika Ukrainy. № 3. pp. 4–11 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Михайло Поплавський
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The authors retain copyrights to the work and at the same time grant the journal the right to first publish it under the terms of the Creative Commons Attribution License, which allows other persons to freely distribute the published work with a mandatory reference to its authors and its first publication.
The journal allows the author(s) to hold the copyright without restrictions and to retain publishing rights without restrictions.
The author of the published article has the right to distribute information about it and to post references to work in the electronic repository of the institution.