Бізнес-модель Microsoft Corporation: роль у глобальній медіаіндустрії

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7948.2(12).2023.291188

Ключові слова:

медіабізнес, бізнес-модель медіа, штучний інтелект, корпорація, медіаіндустрія

Анотація

Актуальність. Microsoft Corporation значно вплинула на індустрію технологій і відіграла вирішальну роль у просуванні інновацій і виведенні на ринок нових продуктів і послуг. Продукти та послуги компанії, яка має потужну та віддану клієнтську базу, використовують підприємства та окремі особи в усьому світі. Прихильність Microsoft Corporation до інновацій та її зосередженість на задоволенні потреб клієнтів сприяли успіху компанії та допомогли їй стати однією з найуспішніших і найвпливовіших у світі.

Мета дослідження – на прикладі Microsoft Corporation окреслити головні шляхи застосування інновацій ІТ-індустрії в медіаіндустрії, в бізнес-моделі яких медійний складник є основним двигуном їхнього ефективного розвитку та конкурентоспроможності на ринку новітніх цифрових технологій.

Методологія дослідження. Систему методології нашої розвідки становлять загальнонаукові та спеціальні методи дослідження, а також окремі прийоми та засоби. У досліджені використано такі методи, як порівняльно-аналітичний, описовий, класифікації та структурно-функціональний. Окрім цього, використано такі підходи, як соціальнокомунікаційний, системний та інформаційний.

Результати. ІТ-гіганти своїми розробками продуктів та послуг змінюють життя суспільства в усіх сферах. Сфера медіа медіа не виняток. Уже зараз світові економісти, обговорюючи ситуацію зі ШІ, зазначають, що «боятися варто всім, хто не займається фізичною працею» (Задерей, 2023), а власник Politico, Business Insider і Bild пішов іще дальше, вважаючи, що «журналістів може замінити штучний інтелект» (Коваль, 2023).

Висновки та обговорення. Компанія має широкий асортимент продуктів і послуг, і це означає те, що вона не залежить від якогось одного продукту чи послуги для отримання прибутку. Це допомагає зменшити вплив будь-якого окремого продукту чи послуги. І в цьому головна мета стратегії диверсифікації Microsoft Corporation.

Біографії авторів

Оксана Гоцур, Національний університет «Львівська політехніка»

Кандидат наук із соціальних комунікацій

Ростислав Добрянський, Національний університет «Львівська політехніка»

Магістр

Посилання

Chan-Olmsted, S. M. (2019). A Review of Artificial Intelligence Adoptions in the Media Industry. International Journal on Media Management, 21(3–4), 193–215. https://doi.org/10.1080/14241277.2019.1695619 [in English].

Kendryk, K., & Konrad, A. (2023, February 3). Shist faktiv, yaki vy ne znaly pro ChatGPT, Stable Diffusion i maibutnie ShI [Six facts you didn’t know about ChatGPT, Stable Diffusion and the future of AI]. Forbes. https://forbes.ua/innovations/shist-dosi-nevidomikh-faktiv-pro-kompanii-shi-eksklyuziv-vid-amerikanskogo-forbes-03022023-11520 [in Ukrainian].

Koval, O. (2023, March 1). Zhurnalistiv mozhe zaminyty shtuchnyi intelekt – vlasnyk Politico, Business Insider i Bild [Journalists can be replaced by artificial intelligence – the owner of Politico, Business Insider and Bild]. Mirror of the week. https://zn.ua/ukr/CULTURE/zhurnalistiv-mozhe-zaminiti-shtuchnij-intelekt-vlasnik-politico-business-insider-i-bild.html [in Ukrainian].

Saba, J. (2022, December 20). Netflix will be next on Microsoft’s shopping list. Reuters. https://www.reuters.com/breakingviews/netflix-will-be-next-microsofts-shopping-list-2022-12-20/ [in English].

Shkilevych, A. M. (2019). Poniattia pro biznes-modeli elektronnykh media u naukovomu osmyslenni [Concept of the digital media business model in scientific understanding]. Scientific Notes of Institute of Journalism, 1(74), 145–153. https://doi.org/10.17721/2522-1272.2019.74.13 [in Ukrainian].

Stiglitz, J. (2016, May 13). The new era of monopoly is here. The Guardian. https://www.theguardian.com/business/2016/may/13/-new-era-monopoly-joseph-stiglitz [in English].

Sukhorukova, O. A., & Hryhorova, Z. V. (2021). Problemy formuvannia mediaindustrii u suchasnykh doslidzhenniakh [Problems of mediaindustry model formation in modern research]. Black Sea Economic Studies, 62, 87–64. https://doi.org/10.32843/bses.62-15 [in Ukrainian].

Tavakoli, S. S., Mozaffari, A., Danaei, A., & Rashidi, E. (2023). Explaining the effect of artificial intelligence on the technology acceptance model in media: A cloud computing approach. The Electronic Library, 41(1), 1–29. https://doi.org/10.1108/EL-04-2022-0094 [in English].

Thompson, B. (2022, October 12). An interview with Meta CEO Mark Zuckerberg and Microsoft CEO Satya Nadella about partnering in the Metaverse. Stratechery. https://stratechery.com/2022/an-interview-with-meta-ceo-mark-zuckerberg-and-microsoft-ceo-satya-nadella-about-partnering-in-the-metaverse/ [in English].

Warren, T. (2023, February 10). Microsoft to demo its new ChatGPT-like AI in Word, PowerPoint, and Outlook soon. The Verge. https://www.theverge.com/2023/2/10/23593980/microsoft-bing-chatgpt-ai-teams-outlook-integration [in English].

Zaderei, N. (2023, March 17). Shtuchnyi intelekt ta maibutnie pratsi. Yakym profesiiam varto boiatysia? [Artificial intelligence and the future of work. What professions should be feared?] Liga.net. https://tech.liga.net/ua/all/opinion/iskusstvennyy-intellekt-i-buduschee-truda-kakim-professiyam-sleduet-boyatsya [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-13

Як цитувати

Гоцур, О., & Добрянський, Р. (2023). Бізнес-модель Microsoft Corporation: роль у глобальній медіаіндустрії. Український інформаційний простір, (2(12), 266–274. https://doi.org/10.31866/2616-7948.2(12).2023.291188

Номер

Розділ

НОВІТНІ МЕДІА