Бізнес-модель Microsoft Corporation: роль у глобальній медіаіндустрії
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7948.2(12).2023.291188Ключові слова:
медіабізнес, бізнес-модель медіа, штучний інтелект, корпорація, медіаіндустріяАнотація
Актуальність. Microsoft Corporation значно вплинула на індустрію технологій і відіграла вирішальну роль у просуванні інновацій і виведенні на ринок нових продуктів і послуг. Продукти та послуги компанії, яка має потужну та віддану клієнтську базу, використовують підприємства та окремі особи в усьому світі. Прихильність Microsoft Corporation до інновацій та її зосередженість на задоволенні потреб клієнтів сприяли успіху компанії та допомогли їй стати однією з найуспішніших і найвпливовіших у світі.
Мета дослідження – на прикладі Microsoft Corporation окреслити головні шляхи застосування інновацій ІТ-індустрії в медіаіндустрії, в бізнес-моделі яких медійний складник є основним двигуном їхнього ефективного розвитку та конкурентоспроможності на ринку новітніх цифрових технологій.
Методологія дослідження. Систему методології нашої розвідки становлять загальнонаукові та спеціальні методи дослідження, а також окремі прийоми та засоби. У досліджені використано такі методи, як порівняльно-аналітичний, описовий, класифікації та структурно-функціональний. Окрім цього, використано такі підходи, як соціальнокомунікаційний, системний та інформаційний.
Результати. ІТ-гіганти своїми розробками продуктів та послуг змінюють життя суспільства в усіх сферах. Сфера медіа медіа не виняток. Уже зараз світові економісти, обговорюючи ситуацію зі ШІ, зазначають, що «боятися варто всім, хто не займається фізичною працею» (Задерей, 2023), а власник Politico, Business Insider і Bild пішов іще дальше, вважаючи, що «журналістів може замінити штучний інтелект» (Коваль, 2023).
Висновки та обговорення. Компанія має широкий асортимент продуктів і послуг, і це означає те, що вона не залежить від якогось одного продукту чи послуги для отримання прибутку. Це допомагає зменшити вплив будь-якого окремого продукту чи послуги. І в цьому головна мета стратегії диверсифікації Microsoft Corporation.
Посилання
Chan-Olmsted, S. M. (2019). A Review of Artificial Intelligence Adoptions in the Media Industry. International Journal on Media Management, 21(3–4), 193–215. https://doi.org/10.1080/14241277.2019.1695619 [in English].
Kendryk, K., & Konrad, A. (2023, February 3). Shist faktiv, yaki vy ne znaly pro ChatGPT, Stable Diffusion i maibutnie ShI [Six facts you didn’t know about ChatGPT, Stable Diffusion and the future of AI]. Forbes. https://forbes.ua/innovations/shist-dosi-nevidomikh-faktiv-pro-kompanii-shi-eksklyuziv-vid-amerikanskogo-forbes-03022023-11520 [in Ukrainian].
Koval, O. (2023, March 1). Zhurnalistiv mozhe zaminyty shtuchnyi intelekt – vlasnyk Politico, Business Insider i Bild [Journalists can be replaced by artificial intelligence – the owner of Politico, Business Insider and Bild]. Mirror of the week. https://zn.ua/ukr/CULTURE/zhurnalistiv-mozhe-zaminiti-shtuchnij-intelekt-vlasnik-politico-business-insider-i-bild.html [in Ukrainian].
Saba, J. (2022, December 20). Netflix will be next on Microsoft’s shopping list. Reuters. https://www.reuters.com/breakingviews/netflix-will-be-next-microsofts-shopping-list-2022-12-20/ [in English].
Shkilevych, A. M. (2019). Poniattia pro biznes-modeli elektronnykh media u naukovomu osmyslenni [Concept of the digital media business model in scientific understanding]. Scientific Notes of Institute of Journalism, 1(74), 145–153. https://doi.org/10.17721/2522-1272.2019.74.13 [in Ukrainian].
Stiglitz, J. (2016, May 13). The new era of monopoly is here. The Guardian. https://www.theguardian.com/business/2016/may/13/-new-era-monopoly-joseph-stiglitz [in English].
Sukhorukova, O. A., & Hryhorova, Z. V. (2021). Problemy formuvannia mediaindustrii u suchasnykh doslidzhenniakh [Problems of mediaindustry model formation in modern research]. Black Sea Economic Studies, 62, 87–64. https://doi.org/10.32843/bses.62-15 [in Ukrainian].
Tavakoli, S. S., Mozaffari, A., Danaei, A., & Rashidi, E. (2023). Explaining the effect of artificial intelligence on the technology acceptance model in media: A cloud computing approach. The Electronic Library, 41(1), 1–29. https://doi.org/10.1108/EL-04-2022-0094 [in English].
Thompson, B. (2022, October 12). An interview with Meta CEO Mark Zuckerberg and Microsoft CEO Satya Nadella about partnering in the Metaverse. Stratechery. https://stratechery.com/2022/an-interview-with-meta-ceo-mark-zuckerberg-and-microsoft-ceo-satya-nadella-about-partnering-in-the-metaverse/ [in English].
Warren, T. (2023, February 10). Microsoft to demo its new ChatGPT-like AI in Word, PowerPoint, and Outlook soon. The Verge. https://www.theverge.com/2023/2/10/23593980/microsoft-bing-chatgpt-ai-teams-outlook-integration [in English].
Zaderei, N. (2023, March 17). Shtuchnyi intelekt ta maibutnie pratsi. Yakym profesiiam varto boiatysia? [Artificial intelligence and the future of work. What professions should be feared?] Liga.net. https://tech.liga.net/ua/all/opinion/iskusstvennyy-intellekt-i-buduschee-truda-kakim-professiyam-sleduet-boyatsya [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Оксана Гоцур, Ростислав Добрянський
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The authors retain copyrights to the work and at the same time grant the journal the right to first publish it under the terms of the Creative Commons Attribution License, which allows other persons to freely distribute the published work with a mandatory reference to its authors and its first publication.
The journal allows the author(s) to hold the copyright without restrictions and to retain publishing rights without restrictions.
The author of the published article has the right to distribute information about it and to post references to work in the electronic repository of the institution.