Традиції рекламної і промоційної діяльності видавництва «Веселка»
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7948.1.2018.141225Ключові слова:
Національне спеціалізоване видавництво дитячої літератури «Веселка», рекламна діяльність, промоційна діяльність, видавнича діяльністьАнотація
У статті проаналізовано промоційний досвід Національного спеціалізованого видавництва дитячої літератури «Веселка» в порівняльно-історичному аспекті, що є цінним для сучасного розвитку видавничої справи в УкраїніПосилання
Buzhbetska, A. (2009). Reklamno-informatsiina diialnist u hurtovii ta rozdribnii torhivli knyhoiu v Ukraini [Advertising and information activities in the wholesale and retail trade book in Ukraine]. Visnyk Knyzhkovoi palaty [Herald of the Book Chamber], №3, pp. 8–10 (in Ukrainian)
Hoian Ya. «Veselka» zhyve Ukrainoiu [«Rainbow» lives in Ukraine]. Retrieved from http://www.ualogos.kiev.ua/fulltext.html?id=540/ (in Ukrainian).
Demianova, L. (2004). Statystychnyi ohliad vypusku knyzhkovykh vydan dlia ditei v Ukraini [Statistical review of the issue of book editions for children in Ukraine]. Visnyk Knyzhkovoi palaty [Herald of the Book Chamber], №12, pp. 3–9 (in Ukrainian).
Zvit pro robotu vydavnytstva za 1979 rik [Report on the work of the publishing house in 1979]. Tsentralnyi derzhavnyi arkhiv-muzei literatury i mystetstva Ukrainy [Central State Archive-Museum of Literature and Art of Ukraine]. F. 667, Op. 1, Od. zb. 3502, Sheet 34 (in Ukrainian).
Ivashchuk O. (2002). Piarshchyky za sumisnytstvom [PR experts plurastically]. Knyzhkovyi ohliad [Book review]. (N. p.), №7–8, pp. 43–48 (in Ukrainian).
Korzhenko S. Jarema Gojan vydal knigu s risunkami svoego djadi [Yarema Guyan issued a book with drawings of his uncle]. Retrieved from http://gazeta.ua/index.php?id=273688〈=ru/ (in Russian).
Lytvynenko, O. (2010). Yakisni parametry natsionalnoho knyhovydannia dytiachoi khudozhnoi literatury [Qualitative parameters of the national book publishing of children’s literature]. Visnyk Knyzhkovoi palaty [Herald of the Book Chamber], №8, pp. 2–10 (in Ukrainian).
Reklamni prospekty «Dytvydavu URSR» [Advertising brochures «Children’s Edition of the UkrSSR»]. TsDAMLMU, F. 667, Op. 1, Od. zb. 56, Sheet 1 (in Ukrainian).
Teremko, V. (2009). Osnovni zasady vydavnychoho biznesu: navchalnyi posibnyk [Basic Principles of Publishing Business: Tutorial]. Seriia «Alma-Mater» [Seria «Alma-Mater»]. Kyiv: Akademvydav, p. 136 (in Ukrianian).
Tymoshyk, M. (2005). Vydavnychyi biznes: Pohliad zhurnalista, vydavtsia, vchenoho [Publishing Business: The View of a Journalist, Publisher, and Scientist]. Seriia «Biblioteka vydavtsia, redaktora, avtora» [«Library of Publisher, Editor, Author»]. Kyiv: Nasha kultura I nauka, p. 328 (in Ukrainian).
Tymoshyk, M. (2003). Vidnosyny vydavnytstva i realizatoriv drukovanoho produktu [Relations between the publishing house and the publishers of the printed product]. Drukarstvo [Typography], №1, pp. 28–31 (in Ukrainian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Оксана Іванченко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The authors retain copyrights to the work and at the same time grant the journal the right to first publish it under the terms of the Creative Commons Attribution License, which allows other persons to freely distribute the published work with a mandatory reference to its authors and its first publication.
The journal allows the author(s) to hold the copyright without restrictions and to retain publishing rights without restrictions.
The author of the published article has the right to distribute information about it and to post references to work in the electronic repository of the institution.